Nowa Toyota Land Cruiser wyróżniona w plebiscycie Topgear.com

Najnowsza Toyota Land Cruiser zdobyła nagrodę “Design Roku” w plebiscycie Topgear.com Awards 2023. Auto przekonało do siebie nową interpretacją klasycznych kształtów legendarnych poprzedników. Toyota Land Cruiser 250 trafi do salonów w 2024 roku.

Toyota Land Cruiser od ponad 70 lat jest synonimem wytrzymałości, niezawodności i niesamowitych zdolności terenowych. Najnowsza generacja legendy zalicza technologiczny postęp, a stylistycznie powraca do swoich korzeni. Nawiązania do kanciastych modeli z serii J7 oraz kultowej Toyoty FJ Cruiser są widoczne gołym okiem. Za ponadczasowy wygląd nowa Toyota Land Cruiser została doceniona w tegorocznej edycji plebiscytu Topgear.com Awards 2023 tytułem “Design Roku”.

„Na rynku faux-roaderów i traktorów Chelsea, wydaje się, że nowy Land Cruiser 250 zachowuje właściwą równowagę. Czerpiąc inspirację z przeszłości i nadając Land Cruiserowi bardziej atletyczne, prawdziwe i pełne charakteru oblicze, Toyota, szczerze mówiąc, dopięła swego” – powiedział Tom Ford, redaktor naczelny Topgear.com

Ponadczasowy wygląd

Ponadczasowa sylwetka nowego Land Cruisera idzie w parze z praktycznością i lepszymi zdolnościami w terenie. Masywnym wyglądem i kanciastym kształtem karoserii powraca do korzeni, a krótkie zwisy, ścięte narożniki oraz zwężona dolna część nadwozia ułatwia jazdę po bezdrożach. Nowa generacja auta ma 4925 mm długości, 1980 mm szerokości oraz 1935 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2850 mm.

Samochód może być pięcio- lub siedmiomiejscowy. Kokpit jest solidny i funkcjonalny, co podkreśla horyzontalny układ przycisków i przełączników, z których łatwo korzystać zwłaszcza podczas jazdy w terenie. Nisko osadzona maska oraz obniżona linia szyb z większymi oknami bocznymi zapewniają kierowcy lepszą widoczność.

Większe możliwości dzięki nowej platformie GA-F

Toyota Land Cruiser to jeden z najpopularniejszych modeli w historii marki. W 170 krajach sprzedano do tej pory ponad 11,3 mln egzemplarzy tej legendarnej terenówki, która niesamowitą zdolność do jazdy w terenie ma w swoim DNA. Nowa generacja wykorzystuje sprawdzone rozwiązania swoich poprzedników i łączy je z nowoczesnymi technologiami. Zaprojektowana na platformie GA-F zachowuje konstrukcję ramową, która w porównaniu z poprzednikiem jest sztywniejsza o 50%.

Land Cruiser w najnowszej odsłonie, jako pierwszy w historii modelu, zyskuje elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), dzięki czemu manewrowanie i prowadzenie po nierównościach staje się łatwiejsze. To także pierwszy model Toyoty, który zostaje wyposażony w system Rozłączania Przedniego Stabilizatora (SDM), poprawiający jego właściwości jezdne w terenie.

System Multi-Terrain Monitor został z kolei wzbogacony o kamery oraz ekran w jakości HD, co daje kierowcy jeszcze lepszy pogląd na sytuację wokół samochodu i pod nim. W nowym Land Crusierze system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od terenu (Multi-Terrain Select) został ulepszony i automatycznie dopasowuje osiągi do warunków na trasie.

Mocny silnik i limitowana wersja First Edition

Nowa Toyota Land Cruiser debiutuje z dynamicznym i oszczędnym turbodoładowanym silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 204 KM/150 kW, który współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią Direct Shift. To połączenie pozwala pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Na początku 2025 roku oferta zostanie poszerzona o zelektryfikowany napęd z 48-woltowym układem mild hybrid.

W pierwszych tygodniach sprzedaży na rynku europejskim dostępna będzie limitowana wersja First Edition. Powstanie tylko 3000 egzemplarzy tej odmiany Land Cruisera, które wyróżniać się będą m.in. okrągłymi reflektorami, dwukolorowym malowaniem Sand lub Smoky Blue, a także brązowo-skórzaną tapicerką.